Get your own Digital Clock

Wednesday, March 7, 2012

Ahhhh Lelaki..!

Ahhhhhh lelaki...
Semua pun sama sahaja...
Hanya pandai berjanji manis di hadapan...
Tetapi di belakang,dikerumuni wanita-wanita lain..
Berkata tidak semua lelaki sama akan tetapi hakikatnya pada zaman sekarang..
Semuanya lebih kurang sahaja...
Buat aku berasa hilang kepercayaan..
Aku mudah percaya tetapi tidak mudah untuk aku menyukai seseorang..
Walau aku berkata aku suka itu bukanlah untuk jangka masa yang lama..
Jika aku kata payah ,maka payah lah jawapannya..
Tak perlu memerli atau memberitahu aku mengenai sifat aku..
Kerana aku bukan lagi budak kecil yang perlu dijaga dan di timang- timangkan..
Aku sudah besar dan sudah bisa membuat keputusan dan memilih jalan aku sendiri..
Kau datang sebagai lelaki,dan pabila memperoleh jawapan yang menghampakan kau pergi menjadi perempuan..
Mencaci,memaki hamun,mengata, dan mempermalukan ..
Itu yang akan dilakukan lelaki zaman sekarang bila kecewa..
Sebelumnya,mengapa tidak kau kenali keburukan seorang perempuan itu..
Kau lihat pada kelebihannya dan kau lalai untuk memerhatikan keburukannya..
Itulah puncanya..
Seharusnya kau menyintai seorang wanita itu dari keburukannya kemudian barulah pada kelebihannya..
Rasa percaya aku kepada lelaki semakin hilang..
Terlalu banyak hilang dek kerana sesetengah lelaki yang bersikap rakus di luar sana..
Yang hanya menggunakan perempuan untuk memuaskan nafsunya..
Anti sekali aku pada lelaki-lelaki sedemikian..
Jadi kau yang bernama lelaki..
Suah boleh pergi..

No comments:

Post a Comment